دانستنی ها

تاثیرات بلوبری برسرطان

تاریخچه مختصر بلوبری:

بوته وحشی میوه بلوبری، معمولا در کنار رودخانه‌ها می‌روید. طول آن از چند سانتی‌متر تا چندین متر می‌رسد و گاهی شاخه‌های آن درختان را نردبانی برای بالا رفتن می‌کنند. این نوع از بلوبری همان زالزالک وحشی، ولیک یا سیاکوتی است که کودکان چند نسل پیش گیلانی از آن برای بازی و رنگ کردن ناخن‌هایشان استفاده می‌کردند.

خواص بلوبری و تاثیر آن بر لاغری:

یکی از خواص بلوبری؛ آب کردن چربی‌های شکمی است. تحقیقات یک موسسه معتبر نشان داده است که گنجاندن زغال اخته آبی در رژیم غذایی موش‌ها، باعث از دست رفتن چربی‌های شکم آنان شده است. این میوه به‌سبب طعم خوشایندی که دارد، یکی از رژیم‌های محبوب به‌شمار می‌رود که می‌توان آن را با انواع نوشیدنی، سالاد، خوراک و نان‌ها ترکیب کرد.

مواد مغذی فراوان و کالری پایین، خاصیت بلوبری، است که سبب می‌شود تااحساس سیری طولانی مدت کنید و هم‌چنان انرژی کافی برای فعالیت داشته باشید. از آن‌جایی که حجم قابل توجهی از این میوه را آب تشکیل می‌دهد، به از دست دادن وزن و تسریع روند لاغری، کمک می‌کند.

خواص بلوبری در کاهش استرس و آرامش:

در بخش‌هایی از این مطلب اشاره‌ای کردیم به این موضوع که گیلانی‌های قدیم، گل‌های بوته سیاکوتی را به عنوان دمنوش آرا‌م‌بخش استفاده می‌کردند. امروزه نیز محققان، کاهش استرس را از خواص بلوبری، می‌دانند و بر مصرف مداوم آن به سبب آنتی‌اکسیدان موجود و محافظت از اعصاب تاکید دارند.

چای بلوبری، به‌خاطر طعم خوب و رنگ زیبا، ‌ طرفداران بسیاری دارد، خوب است بدانید که این دمنوش، بر عملکرد شناختی مغز شما تاثیر می‌گذارد و آن را تقویت می‌کند.

خواص بلوبری دردرمان  سرطان:

خداوند در دل کوچک این میوه خوشمزه آبی رنگ، درمان هزاران بیماری را نهاده است؛ به‌طوری‌که گروهی از محققان در دانشگاه میسوری آمریکا اثبات کرده‌اند که این میوه قادر به درمان سرطان دهانه رحم در بانوان است. از فواید بلوبری؛ وجود مقادیری رزوراتول در ترکیب آن است که سلول‌های سرطانی دهانه رحم را هدف می‌گیرد و ِآن‌ها را نابود می‌کند. گنجاندن این میوه در رژیم غذایی بیمار حتی به اندازه نیم فنجان در روز، روند بهبود را سرعت می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.